July 26, 2011

Hari yg mendebarkan akan berkunjung tiba tak lama lagi

Assalamualaikum...

Ramadhan kali ni lain rasanya..
akan ku sambut kehadirannya dgn penuh bersedia..InsyaAllah..
setelah bertahun mencari, baru kini ku tahu apa yg dikatakan indah pada Ramadhan itu..
Umpama menunggu kehadiran kekasihnya..
Berdebar..
mampukah aku sampai ke Ramadhan ini..
Ya Allah..
apa yg aku rasa kini mmg sgt berbeza..
Alhamdulillah..
Kau beri aku merasai nikmat yang sering pencintamu sebut2 keindahan Ramadhan ini..
Kau beri lah aku peluang Ramadhan kali ini berbeza dari Ramadhan2 sebelum ini yg ku tempuh

terjumpa sebuah artikel menyebut..
-Puasa Hak Prerogatif Allah-
Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Allah berfirman: 'Setiap amalan manusia itu untuknya kecuali puasa. Ia untuk-Ku dan aku yang memberi ganjarannya.'" (Riwayat al-bukhari dan Muslim)

menurut kamus dewan edisi ke 4 'prerogatif' bermaksud hakistimewa..

ibadah puasa yg kita jalani adalah hak istimewa Allah..
hanya Allah yg akan memberi ganjaran..
juga kita berpuasa semata2 untuk Allah..
jika ibadah lain mempunyai keistimewaan dan khasiatnya untuk diri sendiri, tetapi ibadah puasa adalah ibadah yg kita lakukan semata untuk Allah..

Subhanallah..
Kau temukan aku dgn kata2 indah ini ketika umurku menjangkau 23 tahun..
apakah umur2 yg ku lalui sebelum ini kau terima amalan ku..
yg aku amalkan tanpa penghayatan..
dan mungkin ikhlasnya hanya sedikit..
hanya seperti buih di lautan?

Ya Allah..
kau temukan lah ak dgn Ramadhan Mu kali ini..
panjangkan lah umurku..
berikanlah manfaat yg banyak dgn dengan kehadirannya kali ini..
Dan kau terimalah amalan2 ku 
Dari hamba Mu yg hina ini..
Aminn ya Rabb

2 comments:

picairin said...

moga Ramadhan kali ini lebey baek dari sebelumnya.. ameen~
Selamat berpesta ibadat.. lillahitaala...=)

beribiru said...

InsyaAllah..amin..terimakasih atas doanya..boleh sy tau siapakah gerangan pemilik blog yg meninggalkan nota di blog sy ni?