February 19, 2012

menulis

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim...

Sudah lama saya inginkan menulis
tulisan yang bermanfaat
bukan tulisan-tulisan yang melalaikan

mungkin ini satu ruangan
ruang dan peluang
tapi saya tidak tahu harus mula dari mana

'tulislah apa yang terlintas dihati'
'tulislah apa yang terlintas difikiran'

hhmmm..tapi saya nafikan kerana apa yang terlintas kebanyakkannya yang melalaikan
astaghfirullahal'azim

yang terlintas kebanyakannya keluhan
astaghfirullahal'azim

ampunkan saya Ya Allah
saya tak mahu apa yang saya keluhkan dan saya lalaikan itu menular kepada orang lain yang membaca
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
maka,
'tulislah apa yang kau syukuri'

alhamdulillah..
ini nikmat yang tak terhingga
tiada dapat dari mana-mana
hanya Allah lah sumber rezeki

akal yang waras
badan yang sihat
emosi yang stabil
keluarga yang cukup bahagia
perasaan yang tenang
urusan harian yang terasa mudah
hati yang terbuka
lidah yang ringan menyebut yang Esa

Alhamdulillah Ya Allah
masih banyak dan terlalu banyak sehingga saya tidak mampu menyenaraikan semua nikmatMu
Alahdulillah..

*insyaAllah akan mulakan tulisan dengan apa yang aku syukuri.
Ya Allah lindungi aku dari perasaan riak.
jadikan ini medium untuk aku sebarkan ayat-ayat cintaMu.

No comments: