September 2, 2013

Pahala


Noah masih pakai diapers. Sekarang umur dia 3 tahun setengah. Tapi belum pandai cakap. Jadi belum dapat nak toilet train lagi.

Tengah main-main Noah "bertelur". Bau jangan cakap la. Tapi bibik masih sibuk dengan online banking. Hutang-hutang. Bil. Duit nafkah (ecehhh!). Simpanan. Semua kena diselesaikan malam ini juga.
Hawa dah bagitahu Noah "bertelur", pada bibik, bapak, mak, tapi semua dengan hal masing-masing. Noah rilek je. Macam tak ada apa-apa berlaku.

Selepas bibik selesai meng 'online banking', sekali lagi Hawa ingatkan untuk bersihkan Noah.

"Alaa. Bibik malas lah. Kat atas tak de diapers Noah." Aku sengaja bagi alasan.

"Nanti Hawa ambilkan kat bawah"

"Alaaa..." aku masih berdalih.

"Nanti bibik dapat banyak pahala..."

"Ok la..." sambil senyum pasrah.

Aku juga yang ajar Hawa begitu. Kalau ada apa-apa aku nak minta tolong Hawa, aku katakan yang dia akan dapat banyak pahala. Toing! Malam ni dia sudah ingatkan aku. Sambil bersihkan Noah, aku senyum sorng-sorang.

Alhamdulillah.

2 comments:

Happy Mind said...

cute la noah.
eh...nama dia noah? giler cool.
bukan Noh Hujan ?? he he he

beribiru said...

Yup noah muhammad nadzir. nama bapak de lagi panjang dr nama anak. noh hujan dah kawen. haha tetibe