January 25, 2013

Maaf

Boleh tak nak kata yang kadang2 kata-kata maaf tu tak berguna langsung sebab ia dah tak valid disebabkan masa yang tak dapat nak diulang semula.
Saya perlukan jangka masa 1 jam itu.
Tapi disebabkan kelewatan, 1 jam itu tak dapat digantikan dgn mana2 kata maaf.
Astaghfirullah...

Siapa saya untuk mengeluh hanya kerana 1 jam yang sangat berharga itu?
Kemungkinan juga saya pernah mensia-siakan 1 jam orang lain yang sangat berharga
Hmmmm..
Dan saya yakin juga Allah sediakan dan telah tetapkan lebih banyak hikmah untuk 1 jam yang saya rasa sangat berharga ini..

*tarik nafas dalam-dalam*

Astaghfirullahal'azim

Ya Allah bantulah aku dalam menempuh kehidupan seharianku...

3 comments:

Happy Mind said...

Maaf perlu. kalau dah lambat sekurang2nya kita dpt meredakan perasaan org tu. ce kalau langsung xbuat pape, buat derk je. ada tak yang panas hati nnt? dlm hati, dahlah lambat, pastu buat macam xbersalah je. so berusahalah datang awal sikit. komunikasi maaf tu penting. tgk org jepun. ape pun dia nak mintak maaf. sumimaseen...hahaha..nak tanya pun minta maaf, bila kena marah pun minta maaf.

Sebab ko ngada2 leave komen kat page http://iloveloaf.blogspot.com/ so aku pu gatal2 nak leave trail kat sini.

beribiru said...

okeh makcik!
eh ade eh ak gatal2 komen kat blog kau? lupe la pulak..hahaha

Happy Mind said...

ha'ah ada..saya nampak. jangan delete pulak.