November 24, 2011

Menghargai Ibu

Assalamualaikum wbt.

Bismillahirrahmanirrahim...

dah lama teringin benar membuat entry tentang ibu. saya panggil ibu saya 'mak'.
tiap kali datang tarikh 'hari ibu' semua orang tidak kira di blog, facebook, atau mana-mana laman sosial membincangkan atau mengeluarkan kenyataan mereka sayangkan ibu mereka.
di tarikh tertentu itulah ayat-ayat manis keluar.
di tarikh itulah yang tidak tinggal bersama ibu baru tergerak hati untuk menelefon ibu.
hari-hari lain mungkin hambar.
atau ... tiada ingatan kepada ibu..
atau... merungut ttg ibu yg kurang 'sporting' yg x 'up-to-date'...
atau... dan atau...

tapi saya tidak gemar dgn tarikh tertentu itu...
sy jadinya tiada entry khusus yg mengingati hari2 tertentu...

teringin benar sampaikan kata "Saya sayang mak" tiap kali membuat panggilan ke kampung.
tapi lidah ini kelu..hanya ucapan dalam hati..tidak sampai ke pendengaran emak..
setiap kali..

ohhh..kuatkan lah semangat saya untuk sampaikan ini kepada emak..
sebelum semuanya terlambat..hmmmm

* entry ini dah sgt lama tersimpan dalam draft...baru hari ni ada kekuatan untuk publish.

2 comments:

aTiKa aTeRkaH said...

kan..kita selalu rasa malu nak ckp syg kat mak..hmmm...sedih :(

beribiru said...

kannn..
tu la..kumpul kekuatan yg banyak untuk ucapkan itu..

tapi ucapan tak penting sgt pon..
yg paling penting tindakan kita..
dr tindakan kita mak dah tau dah yg kita sygggg sgt2 kat mak kita tu..

*kalau ada ucapan dan tindakan lagi bagussss..terbaikk!